2010 #1

Januari:
Såg lägenheten i Skellefteå för fösta gången, fick min älskade ipod, började intressera mig smått för innebandy, umgicks massor med Josse och hade en ''hockey-kväll'' hos Gustav, på hans hemma-spolade is.
Februari:
Längtade till sommaren, det snöade så mycket så att inga bussar gick, fick en bibel i skolan (den har jag läst flitigt), ramlade ner från ett pingisbord, var på rockkarusellen, fick vatten-läcka i mitt tak och min TV gick sönder, åkte pulka med klassen och mös någonting så otroligt med Josse.
Mars:
Längtade ännu mer till sommaren, lyssnade på KISS som aldrig förr, badade balja, firade Cilla, saknade Josse som hade rymt iväg till Alperna, började följa SAIK mer intensivt, saknade gamla huset, rasade i vikt, var på utställningen ''SMAL'', redigerade bilder och våren kom.
April:
Jag började denna månad med att åka till Skellefteå med Josse. Vi åkte bil upp, där åkte vi skoter, grillade korv, va med Fia, köpte godis för 120 kr, eller liknande, gick på blåbron, lånade skoterstövlar och mådde bra.
Sedan så träffade jag tre helt random killa, dom var små, satt ute och stekte i hopp om att bli brun (jag lyckades inte), såg endre spela för andra, trede, fjärde och säker sjätte gången, bodde ute på studsmattan med Josse, kollade på RALLY GOTLAND, en av årets höjdpunkt varje år, det snöade och jag började fika med mina classmates på etage.
Maj:
Låg ute på filtar med Josse, åt årets första mjukglass, fick veta att jag skulle sommarjobba, hade pollenallergi, grillade första gången på året, satte upp husvagnen, drömde om en systemkamera, fick våra omdömen, bodde på amor, och umgicks mycket med Terese, Desire och Josse, cyklade 4 mil med skolan och var även på bondgårds-utställning på Hampus dagis.
Juni:
Kollade på studenterna, klippte gräset, gick vilse när vi orienterade med skolan, taggade skolavslutningen med hjälp av att köpa nya skor, firade Hampus, fick sommarlov, firade det med en supertrevlig kväll med Terese, Desiré och Josse, tog mitt pick och pack och åkte till Skellefteå, var på joypeak, var helt besatt i ringar och åkte en massa motorcykel, var i Fias stuga, grillade på Kallholmen, firade midsommar i farmors stuga. Det åskade och regnade sjukt mycket, kollade på rallycross, Nathalie tog kort på oss, picknick vid Skellefteälven, längtade hem och slingade håret.
Ja, en del av dom saker jag har varit med om dom 6 första månaderna på 2010. Och ja, ni ville veta vad jag gjorde då. Inget snack om saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0