Utrustningslista för Dalhem/Romas konfirmander på skidresa.

Ja, det här är mina tankar kring konfirmationsresan, som sker av stapel 12/2 2010:
  • Jag ska börja med att tala om att dom failade på andra raden i mejlet, ''Till Gustafs/Borlänge 12-12 februari 2011''. Jaja, så det blir långsemester?
  • Sen, var för ska vi samlas vid båten 06.00, den går inte förren 07.15. Vadå ''man måste samlas en timma tidigare vid gruppresor'' Helt onödigt. Jag tänker inte befinna mig nere på hamnen innan 06.30. Absolut inte.
  • Åka buss upp till Romme, Borlänge eller Gustafs. Vetefan vart vi ska, men iaf.. Fanns det inga flygplan tillgängliga?
  • Jag kan inte åka skidor, så jag har absolut ingen lust att befinna mig i en backe två dagar i rad. Usch.
  • Vadå åka buss 8km till backen? Fanns det ingen närmre hotell?
  • WOHO, gudstjänst! Ah, jag som trodde att vi skulle bli utan såna saker... Ack så skönt att ha bekräftat att vi inte blir det!
  • YES! ÄVENTYRSBAD! Alla såna ser inte alls likadana ut. Dom har inte alls samma vattenattraktioner, nej. Jag har aldrig varit på äventyrsbad förut.
  • Nattfärja på en tisdag = skolan dagen efter. Ah, jag kommer vara pigg_chey.
Utrustningslistan ser ut såhär:
  • Jaha, vi skulle visst inte sova på hotell, blir det ett stort gemensamt rum vi sover i då, eller kanske rent utav tält?
  • Vadå luftmadrass, täcke och kuddar. Lika bra att ta med sig sängen och bäddmadrass då. Eh, lika bra att ta med sig hela rummet kanske.
  • Varma vinterkläder, eh, ja, om jag har extremt varma sommarkläder, stör det er då?
  • Jag förstår inte det här alls: Vantar halsduk sockor ombyte, flera par sockor. (pjäxor kan ge skavsår, man måste byta storlek mm). Eh, ja, okej. Ska man ta med sig pjäxor i andra storlekar eller ska man byta strumpor oftare eller ha på sig flera strumpor hela tiden, eller vad?
  • Sköna myskläder, varför just myskläder. Jag kanske vill ha sköna finkläder. Det borde så: ''Kläder som du tycker är bekväma och trivs i''.
  • Toalettsaker, typ toalett papper och toalett borste då eller?
  • 500 i fickpengar, ska vi ha dom pengarna till godis och när vi besöker köpcentret då? hah, 500 har jag som godispengar. sen behöver jag ju extra pengar till köpcentret.
  • Jaha, så vi ska ta med oss ''Godis finns att köpa i minilivs nån kilometer bort.'' Hur ofta får vi tillgång till den minilivsen då? Får man bara åka dit en gång måste man ju storhandla...
Ja, jag ser framemot denna resa. Absolut. Ska bara införskaffa mig en laddare till min dator först sen är jag redo. För jag åker inte iväg i tre dagar utan dator. Aldrig.

Kommentarer
Postat av: mathilda

HAHAHAHAHAHAHAHA, du borde ta med mjukt toapapper. och så några mackor, kan du ju slänga ner. inte för att du kommer äta dom, för det är säkert ganska lugnt just då, när ni är där. men du kan ju ta med dom ändå.

2011-01-09 @ 01:02:00
URL: http://egoboost.devote.se
Postat av: sara

Om ni ska bo där vi bodde på våran resa så är det flera olika rum i ett hus. Resan var helt underbar även om man inte åkte skidor. Så jag lovar dig, det kommer bli skit kul!

2011-01-09 @ 12:52:01
URL: http://absolutssaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0